ابزارهای مورد نیاز برای اجرای میکروسمنت

ابزارهای مورد نیاز برای اجرای میکروسمنت

 

انتخاب ابزارها یک عامل اساسی در حصول اطمینان از اجذای بهترین و با کیفیت ترین نوع دکوسمنت است. جهت دستیابی به بافت و طرح هایی که دوست دارید علاوه بر این که می بایست آموزش لازم را جهت اجرا دیده باشید باید ابزارهای مناسب و حرفه ای هم داشته باشید تا بتواند طرح های متنوعی را که دوست دارید اجرا نمایید:

 

1) همزن برقی حرفه ای

جهت آماده سازی دکوسمنت نیاز به یک همزن برقی حرفه ای و ابزار مخلوط کن حرفه ای دارید تا ترکیب پودر و لاتکس به شکل کامل و یکدست انجام شود. هرچه متراژ و گستره کار شما بیشتر باشد لزوم استفاده از یک همزن حرفه ای بیشتر است ولی جهت استفاده معمولی می توانید از یک دریل به همراه یک میله همزن استفاده کنید.

 

2) نبشی آلومینیومی برای پله‌ها و دیوارهای دکوسمنت

پروفیل آلومینیومی در گوشه دیوارها و در لبه‌های پله‌ها برای تزئین و محافظت قرار می‌گیرد. استفاده از این پروفیل ها جهت جلوگیری از شکستگی و سایش لبه های پله ها بسیار واجب است.

 

3) ماله استیل با لبه های خمیده

برای این که دکوسمنت را بر روی سطوح اعمال نمایید نیاز به ماله های مخصوص استیل این کار دارید. ایم ماله ها دارای لبه های خمیده و ابزار خورده هستند که در زمان اعمال خمیر روی سطح به هیچ وجه سطح را نمی خراشند و بهترین پایان کار را برای شما فراهم می کنند. این ابزار لازمه اصلی اجرای هر نوع میکروسمنتی است.

 

4) مش فایبر گلاس

مش فایبر گلاس انعطاف پذیر برای دکوسمنت برای تقویت سطوح و پوشش‌های دکوسمنت پیوسته ایده آل است زیرا بستر را محکم‌تر می‌کند و باعث می‌شود سطح ترک نخورده و همچنین در صورت وجود درز در زیر کار سطح یکنواخت شود. این مش فایبر گلاس تخت انعطاف پذیر برای تقویت لبه دیوارها و پله‌ها هم استفاده می‌شود.

 

5) غلطک مو کوتاه

جهت اجرای پرایمر اکریلیک قبل از اعمال دکوسمنت و یا اجرای لاک اکریلیک و یا پلی یورتان پ از اتمام کار نیاز به یک غلطک با کیفیت دارید تا تاپ کوت خود را اعمال کنید. دقت کنید با توجه به این که قرار نیست هیچ بافتی از لاک اکریلیک یا تاپ کوت پلی یورتان بر روی سطح کار ایجاد شود می بایست از غلطک با کیفیت با موی کوتاه استفاده کنید.

موارد ذکر شده تا اینجای کار ابزارآلات و موارد الزامی اجرای میکروسمنت می باشند و مواردی که جهت ایجاد و اجرای طرح های مختلف به کار می آیند :

 

1- ابزار هزار خار

جهت ایجاد بافت متخلخل

 

2- انواع ابرها و اسفنج ها

جهت ایجاد طرح هایی که اصطلاحا طرح ابر و بادی و یا پتینه کاری نیاز دارند.

 

3- انواع شانه های فلزی و یا پلاستیکی

جهت ایجاد طرح های بامبو و  ایجاد خطوط موازی صاف و یکدست

 

4- فرز برقی

با ساب بسیار نرم جهت اجرا بر روی سطوحی که ایجاد طرح های سنگ مدنظر است.

 

5- انواع شابلون ها

جهت ایجاد طرح های برجسه بر روی کار پس از اجرای مرحله اول میکروسمنت