ابزار مورد نیاز برای کار با رنگ های آکریلیک پایه آب

ابزار مورد نیاز برای کار با رنگ های آکریلیک پایه آب
  • قلم مو / مقلاویز : از جنس مرغوب با الیاف مصنوعی تهیه شود (پلی استر/نایلون).استفاده از قلم مو با موی طبیعی بعلت باز شدن الیاف در مقابل آب ایجاد خط قلم می نماید . همچنین پرداخت بیش از حد رنگ توسط قلم مو بعلت خشک شدن سریع رنگ های آکریلیک باعث ایجاد خط قلم می شود . برای رفع خط قلم از رنگ رقیق تر و یا اعمال یک لایه با غلطک مرغوب استفاده نمایید چون ابزار مناسب رنگ آمیزی کمک بسیار زیادی به مجری و خروجی اجرا می کند.

  • نوار چسب کاغذی : بهتر است برای قسمت هایی که نمی خواهید رنگ شود از نوار چسب کاغذی استفاده کنید و بهتر این است که این نوار چسب نیم چسب باشد که هنگام کندن چسب از روی سطح دیوار رنگ زیرین را جدا نکند .

 

  • دسته تلسکوپی یا دسته ثابت : پیشنهاد می شود برای کمتر خسته شدن هنگام خوداجرایی رنگ از دسته تلسکوپی و یا ثابت استفاده شود چون این ابزار باعث بالا بردن سرعت و کیفیت می شود و از خسته شدن زود هنگام مجری جلوگیری می کند . اندازه دسته ثابت ۱ متر می باشد و اندازه دسته های تلسکوپی به ترتیب ۵.۱  متر ، ۲ متر ، ۳ متر و ۴ متری می باشد که دسته ثابت 1 متری و 2 متری بیشترین کارایی را برای مصارف خانگی و اداری دارد و دسته های ۳ متری و ۴ متری بیشتر برای اجرای رنگ نما ساختمان و راه پله های بلند استفاده می شود .
  • رنگ سقف : برای رنگ آمیزی سقف ها مبتوانید از رنگ های پلاستیک و آکریلیک استفاده نمایید که اکثراً در بیشتر موارد از رنگ پلاستیک استفاده می شود.
     
    پیشنهاد می شود برای سقف ها از رنگ سفید استفاده شود چون رنگ سفید باعث انعکاس نور شده و کمک به روشن تر شدن محیط شما و کمتر مصرف شدن انرژی برق می شود. برای سقف بهتر است از رنگ مات استفاده شود چون رنگ مات کمک می کند که سطح های نا صاف کمتر دیده شود.

 

  • رنگ دیوار : برای دیوار هم میتوانید هم از رنگ های آکریلیک و هم روغنی استفاده نمایید. پیشنهاد می شود برای سطوح دیوار از رنگ نیم براق استفاده شود چون هنگام نظافت سطح رنگ نیم براق کمک زیادی به تمیز کردن سطح مورد نظر می کند.