چگونه دیوارهای خانه خود را دوباره رنگ آمیزی و جدید کنیم ؟

در این مقاله می خواهیم راجع به لیست کارها و موارد ضروری برای نوسازی و رنگ ­آمیزی مجدد دیوارهای خانه خود صحبت کنیم.

در لیست زیر فهرست موارد ضروری بیان شده است:

  • غلطک رنگ ­آمیزی، کاردک و سینی غلطک
  • قلم ­مو- یک عدد سایز متوسط و یک عدد سایز کوچک
  • چسب کاغذی سفید برای ماسک کردن
  • رنگ داخلی با کیفیت مانند BEPOINT
  • پارچه یا ملحفه برای روی مبل­ ها
  • پارچه برای تمیز کردن گرد و خاک دیوارها
  • نردبان
  • بتونه اکریلیک با کیفیت مانند BEPOPUTTY و پرایمر قوی مانند BEPOPRIME

لیست کارهای ضروری برای نوسازی و رنگ­ آمیزی دیوارها به ترتیب زیر است:

  1. فام دلخواه رنگ داخلی مانند BEPOINT را انتخاب کنید. فام رنگی انتخاب کنید که بیشترین تاثیر را بر شما و محیط زندگیتان داشته باشد. در مقالات قبل راجع به فام مناسب رنگ صحبت کردیم. همچنین با توجه به مقاله نحوه محاسبه رنگ که قبلا توضیح داده بودیم، میزان رنگ مصرفی را حساب کنید.
  2. دور فریم پنجره ­ها، درها، سوکت ­ها، پریزها و ... را با چسب کاغذی ماسک کنید.
  3. برای رنگ ­آمیزی منزل بهتر است اثاث منزل را خارج کنید اما اگر این کار برایتان مقدور نیست، تمامی وسایل را به وسط اتاق بکشید و روی آنها پارچه، ملحفه یا کیسه بکشید.
  4. گرد و خاک دیوارهای خود را با یک پارچه تمیز بزدایید. اگر لک، چربی یا کثیفی روی دیوار است، به طور کامل آنها را پاک کنید. سپس تَرَک ­ها، حفره­ ها و خوردگی­ های روی دیوار را با یک بتونه با کیفیت مانند BEPOPUTTY پر کنید.
  5. برای شروع رنگ­ آمیزی توجه کنید که اگر دیوارهای شما قبلا رنگ شده است، نیازی به استفاده از پرایمر نیست. اما اگر برای اولین بار می خواهد رنگ­ آمیزی گردد حتما از پرایمر قوی مانند BEPOPRIME استفاده نمایید و کل سطوح را با BEPOPRIME پوشش دهید. پس از اعمال پرایمر (در صورت لزوم) و خشک شدن کامل آن، مقداری از رنگ BEPOINT را با مقدار لازم از آب (معمولا 10 %) رقیق کرده و داخل سینی غلطک بریزید. ابتدا به فاصله 10 سانتی متر از چسب های ماسک شده را باقلم موی سایز متوسط رنگ کنید. سپس فضای باقی مانده را با غلطک از بالا به پایین رنگ­آمیزی کنید. توجه داشته باشید که اگر میخواهید سطح صاف و یکنواخت داشته باشید، روی رنگ خیس خود را چند بار اجرا نکنید. بگذارید دست اول کاملا خشک شود سپس دست دوم را اجرا کنید.
  6. پس از خشک شدن کامل رنگ، چسب­های کاغذی ماسک­ ها را به آرامی بکَنید. اگر گوشه­ ها و کناره­ های چسب­ ها خوب رنگ نشده بود، آن قسمت­ ها را با قلم ­موی سایز کوچک رنگ کنید.
  7. دیوارهای شما آماده است.